Jak się nie dać mechanikom

z ubezpieczycielem. W takim przypadku mogą oni znacząco zwiększyć liczbę swoich klientów, a i ubezpieczyciel zyskuje na tym poprzez znalezienie punktu, do którego może przekierowywać poszkodowanych kierowców. Trzeba jednak przyzn

Jak się nie dać mechanikom

Związek usług serwisowych z ubezpieczeniem

Bardzo często zdarza się, że przedsiębiorcy zajmujący się prowadzeniem firm z zakresu serwisowania aut decydują się na rozpoczęcie współpracy z ubezpieczycielem. W takim przypadku mogą oni znacząco zwiększyć liczbę swoich klientów, a i ubezpieczyciel zyskuje na tym poprzez znalezienie punktu, do którego może przekierowywać poszkodowanych kierowców. Trzeba jednak przyznać, że taka praca może wymagać jednak sporego wysiłku ze strony mechaników i elektryków samochodowych, ponieważ często naprawa auta, która podlega ubezpieczeniu jest nagła. Na polskich drogach niezwykle często dochodzi również do wielu wypadków, a wtedy naprawa uszkodzonego auta może okazać się naprawdę trudna do przeprowadzenia.


Warto wiedzieć

Układy bezpośrednie można podzielić na tzw. układy naturalne i wymuszone. Jeżeli chłodzenie silnika powietrzem w układzie bezpośrednim występuje tylko podczas ruchu pojazdu, jak np. w niektórych motocyklach, to wówczas układ taki nazywany jest układem bezpośrednim naturalnym. Jeśli zaś chłodzenie silnika powietrzem w układzie bezpośrednim wymuszane jest za pomocą dmuchawy (zwykle w silnikach samochodowych), to taki układ nazywamy układem bezpośrednim wymuszonym. Cylindry i głowica silników chłodzonych powietrzem są bogato użebrowane, co ma za zadanie zwiększenie powierzchni wymiany ciepła z otoczeniem (lepsze jego odprowadzanie). Zaletą chłodzenia bezpośredniego jest duża niezawodność systemu i brak konieczności dozoru układu. Wadą jest stosunkowo głośna praca silnika i trudności w utrzymaniu stałej temperatury silnika w której najlepiej pracuje, zwłaszcza zimą kiedy taki silnik może być niedogrzany i latem kiedy często może dojść do przegrzania. Przykłady pojazdów z silnikami chłodzonymi powietrzem w układzie wymuszonym: Fiat 126p, Trabant, Zaporożec,VW Garbus, VW Transporter (starsze wersje), Porsche 911 (starsze wersje), stare Skody, niektóre ciężarówki Tatra. Przykłady pojazdów z silnikami chłodzonymi powietrzem w układzie naturalnym: większość skuterów, większość spalinowych kosiarek do trawy i spalinowych pił (chociaż tu też zdarzają się wyjątki).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ch%C5%82odzenia_silnika_spalinowego


Co to takiego "przepustnica"?

Przepustnica ? element armatury (rodzaj zaworu motylkowego) służący do regulacji przepływu medium, poprzez obrotowy ruch łopatki (zazwyczaj w kształcie dysku) umieszczonej wewnątrz kanału (oś łopatki jest prostopadła do osi kanału).

Jest elementem gaźnika, a w silnikach z wtryskiem paliwa samodzielnym elementem.

W parowozach regulacja odbywa się zazwyczaj przy zbieralniku pary w kotle. Zdarzają się rozwiązania (np. w Ty246) gdzie przepustnica jest za przegrzewaczem - takie rozwiązanie jest korzystniejsze.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przepustnica



© 2019 http://almatextil.com.pl/