Musisz wybrać dobre przedszkole? Zobacz co warto wziąć pod uwagę

aża się, że do pewnego wieku dzieci mają prawo jeszcze mówić niewyraźnie i nie trzeba się tym przejmować, ale są także takie wady wymowy, które powinny być ćwiczone od najmłodszych lat życia, a wówczas dziecko ma szansę na to, że

Musisz wybrać dobre przedszkole? Zobacz co warto wziąć pod uwagę Twoje dziecko musi iść do przedszkola lub żłobka? Sprawdź tutaj:

Zajęcia z logopedą

Dzieci przedszkolne często borykają się z jakimiś problemami z wyraźną mową. Wprawdzie uważa się, że do pewnego wieku dzieci mają prawo jeszcze mówić niewyraźnie i nie trzeba się tym przejmować, ale są także takie wady wymowy, które powinny być ćwiczone od najmłodszych lat życia, a wówczas dziecko ma szansę na to, że zacznie mówić wyraźnie. Dlatego w przedszkolu zatrudniony jest również logopeda, który prowadzi zajęcia z dziećmi i jeżeli stwierdzi wystąpienie u któregoś dziecka problemów z mową, to może zlecić jego rodzicom wykonywanie regularnych ćwiczeń logopedycznych z dzieckiem. Sam stara się również wykonywać z dziećmi takie ćwiczenia. W przedszkolu organizowane są także zajęcia mające na celu powiększenie zasobu słów używanych przez dziecko.


Wizyta z dziećmi w kościele

Na prośbę rodziców w przedszkolu może zostać zatrudniony katecheta, który będzie się starał przekazać dzieciom w prosty sposób najważniejsze prawdy wiary chrześcijańskiej. Zajęcia prowadzone z dziećmi przez katechetę będą polegały na wzbudzeniu w nich wrażenia, że Pan Bóg jest dobrą osobą, której można zaufać i opowiedzieć jej o wszystkim. Śpiewane będą piosenki religijne i malowane obrazki kojarzące się z omawianą w trakcie zajęć tematyką. Dzieci będą uczone także najprostszych modlitw, takich, które prosto będzie im zapamiętać. Zdarza się, że przedszkole położone jest bardzo blisko kościoła, wówczas, katecheta razem z przedszkolanką może zabrać dzieci na spacer do kościoła, w trakcie którego będą mogły oswoić się z tym miejscem.


Historia przedszkoli

Przedszkola rozwinęły się z dawnych ochronek, które były instytucjami filantropijnymi, o charakterze opiekuńczym, przeznaczonymi głównie dla ubogich dzieci, ich praca miała charakter misji religijnych lub społecznych (pierwsze powstały w końcu XVIII wieku we Francji). Dopiero w połowie XIX w. rozwinął się w Europie ruch tzw. ogródków dziecięcych, zwane też ?freblówkami? (od nazwiska i ich twórcy i pierwszego teoretyka wychowania przedszkolnego Friedrich Fröbel i stanowiły one prototyp przedszkola; za główny cel stawiały sobie działalność wychowawczą i kształcącą; miały pielęgnować (rozwijać, kształcić) dziecko tak, jak ogrodnik pielęgnuje rośliny (stąd nazwa), stosując odpowiednie metody. Dalszy rozwój pedagogiki okresu przedszkolnego jest związany głównie z dokonaniami O. Decroly?ego i Marii Montessori ? twórczyni metody wychowania przedszkolnego opartej na koncepcjach naturalistycznych. Dawniej zadaniem przedszkoli było zapewnienie dzieciom właściwych warunków rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i społecznego, wyrównywanie ewentualnych braków i opóźnień w tym zakresie, przygotowanie dziecka do nauki w szkole oraz pomoc pracującym rodzicom w zapewnieniu dzieciom opieki wychowawczej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przedszkole



© 2019 http://almatextil.com.pl/